Radíme: Stala sa vám nehoda? Volajte asistenčné služby.

Doba čítania: 4 minutes

Stalo sa vám, že po nehode k vám pribehli ľudia, ktorí sa vydávali za ľudí z asistenčných služieb? Po nehode sa každý účastník nachádza v šoku, a častokrát si ani neuvedomí, že asistenčné služby ešte nevolal, alebo, že pomoc dorazila v rekordne rýchlom čase. Skoro akoby sa nachádzali hneď za rohom…a možno sa aj nachádzali. V prípade nehody, volajte vždy asistenčné služby svojej poisťovne, predídete tak nepríjemnostiam.

Stres, strach a šok. To sú pocity, ktoré zažil bezmála každý účastník nehody, odhliadnuc od toho, či bol šoférom, alebo sa nachádzal na mieste spolujazdca. Prirodzene, vo vypätých situáciách, reagujeme na podnety inak ako za normálnych podmienok. Zachovať si chladnú hlavu je obzvlášť náročné, ak sme my, alebo náš blízky utrpeli zranenie. Aj v takýchto situáciách odporúčame kontaktovať asistenčnú službu, ktorá vám náročnú situáciu pomôže odľahčiť.

Buďte v strehu

Dajte si pozor na ľudí, ktorí prídu na miesto nehody bezprostredne po jej vzniku a predstierajú, že sú poverení asistenčnou službou, prípadne priamo poisťovňou vyriešiť predmetnú poistnú udalosť, ktoré pod zámienkou bezplatnej pomoci účastníkom dopravnej nehody podsúvajú poskytovanie rôznych služieb. Zvyčajne ide o:

  • poskytnutie náhradného vozidla,
  • odťah vozidla,
  • uskladnenie vozidla po totálnej škode,
  • odstránenie vytečených prevádzkových kvapalín.

V skutočnosti na vyššie uvedené služby niektoré spoločnosti následne vystavujú faktúry a žiadajú ich preplatenie priamo od poisťovne. Keďže fakturované ceny sú celkom neprimerané a astronomicky vysoké, zo strany poisťovne býva preplatená len časť vynaložených nákladov.

spoločnosti žiadajú doplatiť rozdiel priamo od klienta, hoci ho bezprostredne po dopravnej nehode ubezpečovali, že poskytujú svoje služby bezplatne.

Preto radíme, v žiadnom prípadne nepodpisujte dokument tomu, kto nie je na miesto nehody povolaný asistenčnou službou.

V najhorších prípadoch hrozí krádež identity

V prípade pochybností o totožnosti osoby odporúčame kontaktovať priamo asistenčné služby a overiť si totožnosť osoby. Týmto spôsobom sa môžete chrániť pred poistnými podvodmi a nežiadúcimi následkami.

Osoby, ktoré sa vydávajú za pracovníkov asistenčných služieb alebo poisťovní, môžu požadovať od účastníkov nehody neoprávnené poplatky za služby, ktoré nikdy neposkytli, alebo si môžu účtovať neprimerane vysokú sumu za svoje služby.

V niektorých prípadoch sa podvodníci snažia získať osobné informácie od účastníkov nehody s úmyslom zneužiť ich na ďalšie podvody alebo krádež identity, čo je často vyskytujúci sa jav hlavne v zahraničí.

Ak narazíte na osoby, ktoré sa zdajú podozrivé alebo ak máte podozrenie, je dôležité konať opatrne:

  1. Zostaňte pokojný: Nemajte stres. Dôkladne si zhodnoťte situáciu a svoje možnosti.
  2. Získajte dôkazy: Ak je to možné, zaznamenajte si všetky relevantné informácie o situácii, vrátane mena, kontaktov a akýchkoľvek identifikačných údajov osôb, ktoré sa vás snažia osloviť.
  3. Nehovorte o svojich osobných údajoch: Neposkytujte žiadne osobné informácie, ako sú čísla poistenia, adresy alebo čísla účtov. Podvody môžu zahŕňať získavanie týchto údajov za účelom ďalších podvodov.
  4. Kontaktujte políciu: Ak máte podozrenie, že sa stávate obeťou podvodu, okamžite informujte políciu. Poskytnite im čo najviac informácií o situácii a o osobách, ktoré sa vás pokúšajú osloviť.
  5. Kontaktujte poisťovňu: Informujte nás o incidente.

Asistenčné služby sú tu pre vás

Súčasťou Povinného zmluvného poistenia sú aj bezplatné komplexné asistenčné služby, ktoré vyriešia váš problém s vozidlom. Medzi asistenčné služby patrí:

  • oprava vozidla na mieste,
  • odtiahnutie vozidla v prípade nehody do najbližšieho servisu/ do miesta bydliska, pričom vám bude odporučený kvalitný zmluvný servis s viacerými výhodami, akými sú napríklad finančná úspora vďaka zníženiu spoluúčasti, obhliadka na mieste opravy či rýchla komunikácia s poisťovňou,
  • poskytnutie náhradného ubytovania či vozidla, prípadne zabezpečenie repatriácie domov celej posádky iným dopravným prostriedkom (autobus, vlak, lietadlo),
  • pomoc pri strate kľúčov od vozidla, či pri zámene paliva v nádrži,
  • výmena pneumatiky na mieste v prípade defektu,
  • uschovanie nepojazdného vozidla, zošrotovanie nepojazdného vozidla, repatriácia vozidla atď.

Vyskladajte si PZP v troch jednoduchých krokoch online.

V prípade nehody neváhajte využiť naše zmluvné servisy

Výhody využívania našich zazmluvnených servisov:
  • obhliadka vozidla je realizovaná vo väčšine servisov – šetrenie vášho času,
  • rýchla komunikácia medzi servisom a poisťovňou,
  • možnosť zníženia alebo až odpustenia spoluúčasti,
  • garancia kvality vykonania služieb,
  • odvoz zo servisu pri odovzdaní vozidla na opravu, náhradné vozidlo, odťah z miesta nehody priamo do servisu.

Text: Redakcia Vdobrom.sk

Obrázky: shutter stock, task.sk, pixabay


Najnovšie články:

Najčítanejšie články:

Sledujte nás na

sociálnych sieťach:

 

    /WustenrotSlovensko

 

  /wuestenrotslovensko

 

Nenechajte si ujsť nič dôležité!

Mohlo by vás zaujímať: